Senast uppdaterad: 2025-02-17
Företagsuppgifter
Anthista Studio (Anthista, org nr 8605080202) drivs av Sandra Oldensparr och har sitt säte i Eskilstuna. Försäljning sker just nu endast online. För frågor eller kontakt, vänligen mejla hej@anthista.se eller skicka ett DM på Instagram.
Produkter & beskrivning
Jag säljer renoverade möbler och handplockad vintageinredning. Eftersom föremålen ofta är äldre kan de ha naturliga spår av användning och tidens gång. Jag beskriver alltid skicket så noggrant som möjligt, men tveka inte att fråga om du vill ha fler bilder eller information innan köp.
Priser & betalning
Alla priser anges i SEK. Betalningen sker via Sweish eller banköverföring. Beställningen är bindande först när betalningen är mottagen.
Leverans & frakt
Jag erbjuder frakt för mindre föremål med Post Nord (om inget annat önskas), och kostnaden beror på vikt och storlek. Jag driver mitt företag ensam och skickar alla ordrar en gång i veckan, vanligtvis på tisdagar. Leveranstiden varierar därmed mellan 2–9 vardagar
För större möbler kan transport diskuteras, alternativt sker upphämtning enligt överenskommelse. Jag packar varorna noggrant, men ansvarar inte för eventella skodor som uppstår under transporten.
Vid hög belastning, sjukdom eller kampanjer kan det ta någon dag extra innan din beställning skickas. Jag ber om din förståelse för detta.
Ej uthämtat paket
Om du inte hämtar ut ditt paket i tid och det returneras till mig, debiteras du 200 kronor för returfrakt och hantering. Om du vill att jag skickar paketet igen, tillkommer en ny fraktkostnad.
Ångerrätt & returer
Enligt Lag om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (2005:59) har du som konsument 14 dagars ångerrätt från det att du mottagit din vara. Ångerrätten gäller även för vintage- och second hand-varor som säljs på distans.
Om du vill utöva din ångerrätt måste du meddela mig skriftligen via e-post inom 14 dagar från att du mottagit varan. Varan ska därefter returneras inom ytterligare 14 dagar i samma skick som den levererades i. Du som kund står för returfrakten.
Ångerrätten gäller inte för:
Specialbeställda eller kundanpassade varor.
Varor som tydligt använts utöver vad som krävs för att bedöma dess skick och funktion.
Återbetalning och returhantering
Återbetalning sker så snart varan har mottagits och kontrollerats, vilket kan ta upp till 15 dagar. Om jag av misstag har skickat fel vara står jag naturligtvis för returkostnaden.
Öppet köp gäller inte, då alla varor säljs i befintligt skick med en noggrann beskrivning av eventuella defekter. Jag strävar alltid efter att du som kund ska känna dig helt nöjd, så tveka inte att kontakta mig innan köp om du har frågor eller önskar fler bilder på en vara.
Reklamationer & transportskador
Jag vill att du ska vara nöjd med ditt köp. Om du som kund upptäcker fel på en vara som du har köpt från mig har du rätt att reklamera varan enligt Konsumentköplagen.
Eftersom jag säljer vintage- och renoverade föremål kan naturligt slitage och patina vara en del av varans charm. Skador eller spår av användning som är naturliga och förväntande med tanke på varans ålder och historia betraktas inte som fel. Befintliga skav och märken anges alltid i produktbeskrivningen.
Hur reklamerar jag?
1. Mejla mig på hej@anthista.se så snart felet upptäcks.
2. Ange namn, adress, e-post, ordernummer och beskrivning av skadan.
3. Bifoga en bild som visar skadan.
Om en vara reklameras kommer jag att undersöka felet och erbjuda en lösning. Det kan vara att jag reparerar varan, erbjuder en ny vara (om möjligt) eller en prissänkning om felet inte kan åtgärdas.
Kampanjer och erbjudanden
Jag erbjuder ibland kampanjer, exempelvis rabatter på utvalda produkter.
Erbjudanden gäller enbart under kampanjperioden och så länge lagret räcker. Jag förbehåller mig rätten att ändra eller avsluta en kampanj i förtid.
Jag reserverar mig för eventuella fel i kampanjpriser, lagerstatus och produktinformation. Om en beställd vara tagit slut, meddelar jag dig snarast för justering eller makulering av din order.
Personuppgifter & GDPR
Jag värnar om din integritet. När du gör en beställning sparar jag nödvändiga personuppgifter (förnamn, efternamn, e-postadress, personnummer, adress, postnummer, ort och telefonnummer).
Du kan när som helst begära utdrag, ändring eller radering av dina uppgifter.
För fullständig information, läs min Integritetspolicy och information om cookies här.
Force Majeure
Jag ansvarar inte för förseningar eller fel orsakade av omständigheter utanför min kontroll (force majeure). Det kan exempelvis vara myndighetsbeslut, naturkatastrofer, krig, strejker eller tekniska problem.
I sådana fall förbehåller jag mig rätten att skjuta upp leveransen tills omständigheterna förändras eller att avbryta beställingen om det inte går att fullfölja.
Tvist
Jag gör alltid mitt bästa för att undvika tvister. Om du har problem med en beställning, kontakta mig så försöker vi lösa det tillsammans.
Om vi inte kan komma överens, rekommenderar jag att du vänder dig till Allmänna Reklamationsnämnden (ARN) via www.arn.se. Jag följer alltid ARNs beslut.
Du kan även läsa mer om dina rättigheter på www.konsumentverket.se.
Tvister rörande dessa villkor avgörs enligt svensk lag i svensk domstol.
Ändringar i köpvillkoren
Jag förbehåller mig rätten att ändra dessa villkor när som helst. Den senaste versionen finns alltid på min hemsida.